Express-Miejski.pl

Chcesz pozyskać 1% na Organizację Pożytku Publicznego? Sprawdź, co zmieniło się w przepisach

zdjęcie ilustracyjne

zdjęcie ilustracyjne fot.: shutterstock

19 lipca weszło w życie roporządzenie w sprawie zamieszczania informacji przez organizacje pożytku publicznego z zakresu 1% podatku dochodowego od osób fizycznych.

Rozporządzenie określa wymogi wobec materiałów reklamowych zachęcających do przekazywania 1% na rzecz organizacji pożytku publicznego (OPP), a finansowanych z 1% podatku. Zawiera również przepisy dotyczące programów komputerowych.

W rozporządzeniu określono wymogi dotyczące:

1. Promocji prowadzonej przez OPP, polegającej na publicznym zachęcaniu do przekazania 1 proc. podatku – w formie „audiowizualnej, wizualnej i dźwiękowej”. Takie materiały promocyjne muszą zawierać informację o treści: „Materiał promocyjny został finansowany/współfinansowany ze środków finansowych pochodzących z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych”. Rozporządzenie określa, jak długo taki komunikat powinien się ukazywać, na jakiej powierzchni itd.

2. Programów komputerowych umożliwiających podatnikowi PIT przekazanie 1% podatku organizacji pożytku publicznego. Muszą one zawierać informację o treści: „Program ten umożliwia swobodny wybór i przekazanie 1% podatku dochodowego od osób fizycznych wybranej organizacji pożytku publicznego”.
W przypadku materiałów promocyjnych i programów komputerowych, na których nie uda się zamieścić tak długich informacji (np. z powodu rozmiaru), OPP zamieszcza informację: „Sfinansowano z 1% podatku”.

Zgodnie z § 5 rozporządzenia: „Promocja prowadzona przez organizacje pożytku publicznego, polegająca na publicznym zachęcaniu do przekazania 1% podatku, której prowadzenie rozpoczęło się przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, niespełniająca wymagań w nim określonych, może być prowadzona po tym dniu, nie dłużej jednak niż przez 1 miesiąc od dnia wejścia w życie rozporządzenia”.

Za nieprzestrzeganie przepisów grożą kary przewidziane w ustawie o działalności pożytku publicznego. OPP, które nie będą informować, że materiały promocyjne zostały sfinansowane z 1% oraz organizacje i inne podmioty, które nie zamieszczą stosownych informacji o możliwości (lub jej braku) swobodnego wyboru OPP w programach komputerowych do rozliczania PIT – podlegają karze grzywny do tysiąca złotych.

sm. / Express-Miejski.pl / UMWD

0

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

REKLAMA