Express-Miejski.pl

Nowy rozkład jazdy PKP

PKP

PKP fot.: koleje.dolnyslask.pl

Już od niedzieli (12 grudnia) obowiązuje nowy rozkład jazdy pociągów Kolei Dolnośląskich i Przewozów Regionalnych.

Podróż pociągiem po Dolnym Śląsku nie należy obecnie do najprzyjemniejszych. Na dworcach panuje chaos, ponieważ od niedzieli funkcjonuje nowy rozkład jazdy, o którym nawet przewoźnicy niewiele wiedzą.

Pasażerowie narzekają na brak jakichkolwiek informacji.

Oficjalnie w nowym rozkładzie jazdy przybyło pociągów regionalnych. Największą zmianę odczują pasażerowie jeżdżący z Wrocławia do Legnicy, gdzie teoretycznie przybyły 4 nowe połączenia (odjazdy z Wrocławia Głównego o godzinie 12:28, 14:54, 15:58 i 21:43). Nowe poranne przyjazdy z Legnicy miały mieć miejsce m. in. o 4:03, 6:39, 7:48, 11:25. Nowe połączenia uruchamione miały być w szczytach przewozowych (rano i po południu) – np.  z Bystrzycy Kłodzkiej Przedmieście (we Wrocławiu Głównym o 07:33) czy z Legnicy (Wrocław Główny – 06:39).

Ponadto mają pojawić się pociągi przyjeżdżające do Wrocławia Głównego wczesnym rankiem, dzięki czemu łatwiejszy dojazd uzyskałyby osoby rozpoczynające pracę o godzinie 06:00. Nowe połączenia utworzone zostały na trasach z Kłodzka Głównego (przyjazd do Wrocławia Głównego o godzinie 05:15), Legnicy (przyjazd do Wrocławia 05:13), Ścinawy (we Wrocławiu o 05:27) i Wałbrzycha Głównego (we Wrocławiu o 05:31).

W nowym rozkładzie jazdy zdecydowanie zwiększyły się możliwości podróżowania do Czech i Niemiec. Pojawiły się nowe relacje, pociągów też jest więcej. Dzięki temu łatwiej jest zaplanować wycieczki turystyczne i krajoznawcze.

ROZKŁAD JAZDY

Nowe możliwości pojawiły się także przy podróżach przez przejście graniczne Międzylesie – Lichkov. Dotychczas mieliśmy tylko krótkie pociągi, kończące bieg w Międzylesiu. Od pojawiły się 4 pary bezpośrednich, codziennych pociągów z Kłodzka do Ústí nad Orlicí. Składy odjeżdżają z Kłodzka Głównego o godzinach: 07:10, 12:06, 15:10 i 17:46 (powroty do Kłodzka: 10:10, 13:20, 16:23, 19:27). Jedna para pociągów jest wydłużona do i z Wrocławia, dzięki czemu mieszkańcy stolicy Dolnego Śląska mogą pojechać do Czech bez przesiadki. Odjazd z Wrocławia Głównego jest o godzinie 05:05, natomiast powrót do Wrocławia – o 21:15. Co ważne, dodatkowo po stronie czeskiej 1 para opisywanych pociągów jest wydłużona do Pardubic.

Należy dodać, że Ústí nad Orlicí to stacja przesiadkowa, zapewniająca dogodne podróże w głąb Czech – np. do Pragi, Pardubic, Ołomuńca czy Brna.

Jeszcze trochę czasu minie, zanim pasażerowie przyzwyczają się do nowego rozkładu. Warunki pogodowe też nie ułatwiają pracy PKP. Często pociągi są odwoływane, co powoduje dodatkowe zamieszanie i zwiększa niezadowolenie z funkcjonowania przewoźnika. Według synoptyków przez najbliższe dni pogoda nie będzie dla nas łaskawsza. Zapowiadane są kolejne opady śniegu. Należy zatem brać uwagę możliwość nawet sporego opóźnienia w pokonywaniu odległości pociagiem.

leoeni / PKP

10

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

  • Nowy rozkład jazdy PKP

    2010-12-14 13:36:30

    leoeni / PKP

    Już od niedzieli (12 grudnia) obowiązuje nowy rozkład jazdy pociągów Kolei Dolnośląskich i Przewozów Regionalnych.

  • 2010-12-14 15:23:08

    gość: ~...

    a w Ząbkowicach jak zwykle (mimo iż miasto powiatowe) nawet pociągów nie ma żal.pl i to ma być miasto???

  • 2010-12-14 18:45:41

    gość: ~studentka

    Masz rację, pociągów nie ma, zastąpiły je szynobusy.

  • 2010-12-14 19:30:46

    gość: ~...

    lepsze były pociągi pamiętam jak dawniej z Ząbkowic był bezpośredni pociąg relacji Ząbkowice Śląskie - Kraków a teraz co? :(

  • 2010-12-15 09:01:10

    gość: ~XL

    Wracając do studentki nie masz racji , wszystko co jeździ po torach to pociągi . Sprawdź rozkłady jazdy , nie ma np nr szynobusu tylko nr pociągu . Brak frasobliwości i zainteresowń ze strony byłych władz , doprowadził do paraliżu komunikacyjnego pomiędzy Ząbkowicami a Śląskiem . Urząd Wojewódzki przejął komunikację bo jak stwierdził nie bedzie dotował nierentownych przewozów PKP . Były słynne liczenia podróżnych aby udowodnić o słuszności swoich decyzji. Kiedy przęjeli trasy wszystko zaczęło funkcjonować w ich mniemaniu normalnie , a tak nie jest . Rozkład jazdy jest niepraktyczny tzn. szkoła , praca i powrót także . Pociągi jak woziły tak wożą taką samą ilość podróżnych i oby było dziwniej i śmieszniej , jeżdżą pociągi po 20 i 22 jako poc. widma , bez podróżnych . Wychodzą z założenia my wydajemy nasz sprawa , czy oby ich sprawa ? Skoro stać ich na taką rozrzutność to jaki problem zrobić coś pożytecznego np wprowadzić poc tak jak jeździł o 6,10 do Kamieńca a nawet do Nysy i tam już jest połączenie z całym Śląskiem i Małopolską . Tym bardziej , że komunikacja ranna PKS legła w gruzach .

  • 2010-12-17 15:45:22

    gość: ~XL

    Nieudolność na każdym kroku . Durnego rozkładu jazdy , aby nie można było na czas opracować i ogłośić tydzień przed wprowadzeniem . Po co wogóle się zmienia , sztuka dla sztuki , lub głupia tradycja . Można robić aktualizację jeżeli coś dobrze funkcjonuje i sprawdza się w terenie , a nie burzyć i planować od nowa . Prezes PLK tłumaczy się , że za dużo jest spółek i uzgodnień . To zlikwidować je i odtworzyć strukturę koleii jaka była przed reformą . Jaki mmy efekt reformy , prezesów jak nas... , zarządy i duże pieniądze za nierobotę . A skutki to pozamykane dworce , nieogrzewane , brak toalet i oczekiwanie na pociągi w nieskonczoność na mrozie i zimnie.

  • 2010-12-17 16:12:02

    janek56

    Dzisiaj oglądalem w telewizji wypowiedzi rzecznika praw obywatelskich na temat dochodzenia rekompensat i odszkodowań z tytulu poniesionych strat spowodowanych bałaganem na kolei np, spózniena sie na samolot, do pracy czy na umowiona wizyte u lekarza ważny egzamin, ludzie kochani to jest droga przez męke bez prawnika ani rusz, skórka nie warta wyprawki, nawet jak wygrasz pieniędzy nie dostaniesz tylko przy następnej podróży pociągiem tej samej spółki zapłacisz o tyle mniej za bilet co wygrasz jakie to chore, a za wynajęcie prawnika zwrot kosztów możesz dochodzić przed sądem w procesie cywilnym ze spółka, jak by nie patrzył jesteśmy na przegranej pozycji

  • 2011-12-14 16:59:22

    gość: ~Czesław z Bielawy

    Witam Co prawda nie pochodzę z Ząbkowic ,ale zgadzam się ze stwierdzeniem że wladze powiatowe tak naprawde nic sobie nie robia z podróżnych Którymi właściwie jesteśmy my,czyli mieszkańcy miast i miasteczek .Szynobusy co prawda są wygodne i eleganckie ,ale co z tego skoro nie sa tak naprawde wykorzystywane w 100% jak trzeba Mam na myśli połączenia Otóż moim zdaniem skoro już są i to pod rzadami urzędu marszalkowskiego ,to urzad z racji tego że jest ich wlaścicielem to powinien bacznie wsłuchać się w głosy podróznych Tak zgadzam się ze stwierdzeniem że niektore połaczenia szynobusów powinny kursować w relacjach Legnica- Nysa-Kędzierzyn Swego czasu urzad marszałkowski obiecywaltakie właśnie bezpośrednie połaczenia No i co z tego wyszło...? Nic! Obiecanki tylko i mydlenie oczów Przecież wystarczyły by 2 połaczenia z Legnicy do Kędzierzyna szynobusów ranne i popołudniowe I tak na jedno wychodzi z paliwem Do kłodzka kursują Pk-sy z Ząbkowic i to w wystarczającej ilosci Więc po co tak naprawde wszystko jeżdzi w tamtym kierunku Nie lepiej puścic te dwa jako nazwijmy je"Południowiec " I wtęczas okaże się czy aby władze się nie myliły co do opłacalnosci takich połaczań Oczywiscie że te 2 szynobusy sprawy tak naprawde by nie zalatwily do konca i trzeba było według mnie uzupełnic te polączenie,połaczeniami bardziej wychodzącymi spoza śudetów Mam na myśli Katowice,Kraków,Rzeszów,oraz Zakopane zwłaszcza zima czy latem ,było by oblegane przez turystów i nie tylko Kolejna sprawa to tagże dojazd uczniów wyższych uczelni w nasz rejon bez zbednego robienia kólka przez Wrocław Mam na myśli Bielawe gdzie jest filla uniwersytetu Wrocławskiego Wiemy jakie są drogi zwłaszcza zimą i połączania PKS Który w wielu przypadkach ogranicza lub zawiesza kursy Więć pociągi dalekobieżne jak najbardziej są potrzebne na naszej magistrali kolejowej ,która została zepchnięta to marginesu A pomiętajmy że to jest kręgosłup łąńczący regiony poludniowe polski Urząd marszałkowski zamiast dotowac przewozy regionalne które działają w mysł zasady"Ze tylko głowne linie i nic prawie pozatym"powinien zlećic im uruchomienie połączeń dalekobierznych tak jak wymieniłem A skoro im nie pasuje to obciąć dotacje i częśćtych środków wydać własnie na uruchomienie tych połaczeń szynobusami ,a może z jakimś innym przewożnikiem Kiedyś stacje tętniły życiem A teraz az żal patrzeć co się z nimi porobiło i robi Zamyka się kolejne obiekty lub urządza w nich mieszkania Gożej jak są przebodowywane i zatracają swoja architektore A stworzyli ją przeciesz Niemcy dawni mieszkancy tych miejscowości tworząc niekiedy wspaniałe obiekty urzytecznosci publicznej ,nie wspominająć już że sa one zabytkami techniki To jest nasze dziedzictwo o ktore powinny władze samorzadowe dbać Co prawda prowincja to nie Wrocław,czy Brzeg,ale też terytorium województwa Przykladem na wznowienie połączeń kolejowych moze byc przykład Trzebnicy Tory zarośniete ,infrastuktura do remontu I tam się oplacało przywrocić połączenia i to ze wspaniałym skutkiemWięc dłaczego nie u nas spróbowac taksamo...? Sądze że napewno by się udalo Ale wystarzy odrobina chęci i stanowczosci wladz do tego pomyslu,a nie tylko obiecywac że będa
    Przecież w Jaworzynie też jest skansen parowozów Można by przykladem Wolsztyna też uruchomić połączenia wiosenno-letnie w relacjach:
    Jaworzyna-Kędzierzyn Była by to duża frajda przejażdzką takim pociągiem retro ,nie tylko dla sympatyków koleji ale tagże dla mlodych ludzi i dzieci ,którym nie było dane skorsztować w przeszlości uroków jazdy z dymiącym kominem w tle Zyskali by na tym wszyscy a szczególnie my mieszkańcy
    Planowany jest remont naszej lini.tylko nie wiadomo kiedy się zacznie i ile będzie trwać Więc nie ma moim zdaniem czekać no coś so ma być Tylko trzeba już działac na rzecz przywrócenia połaczen Okazją będzie napewno letnia korekta rozladu jazdy Wiec na co czekać? Mieszkańcy Lubania już się doczekali i mogą sie cieszyc z połaczeń do Zgorzelca A dlaczego nie my? I co najbardziej co mnie interesuje nto nie tyle co przywrocenie tam polaczen ze Zgorzelcem przez Koleje Dolnoślaskie ,co ich wydłużenie do Wrocławia przez Zgorzelec i Węgliniec A przecież to okręzna trasa i dłuższa według mnie niż przez Wałbrzych Więc to bzdurne wytłumaczenia że koszty paliwa i niska frenkwencja Apeluje do władz! Kochane władze weżcie sie za dobrą robote i pokazcie że obywatele sa ważniejsi niż kasa i sprobujcie chociaż raz ich posłuchac i zwrótcie nam to co zabraliście "Nasze pociągi i połaczenia ze światem
    I miejmy nadzieje że jesze tak jak w wierszu tuwima
    " Para w buch.koła w ruch..."
    I tego wszyscy sobie życzmy
    Pozdrawiam wszystkich
    Czesław z Bielawy(sympatyk koleji)

  • 2011-12-14 18:27:36

    gość: ~kr

    A teraz o 22 masz bezpośredni autobus do Krakowa.

  • 2011-12-14 21:04:09

    gość: ~Bezet

    A nawet dalej bo do Sanoka. Na stronie http://kolejpodsudecka.pl/ można znaleźć wiele ciekawych informacji na temat reaktywacji kolejowych połączeń dalekobieżnych.

  • 2011-12-26 12:40:44

    gość: ~Młoda Kobieta

    ostatnio dodany post

    A ja mieszkam w Piławie Górnej i dojeżdżam do pracy do Ząbkowic pociągiem ale mam już problem z powrotem bo pociąg do Piławy Górnej ostatni odjeżdża po 18 i co mam czekać na stacji w Ząbkowicach do 5 rano to już wolę iść na pieszo przynajmniej szybciej będe w domu.hehehe.

REKLAMA