Express-Miejski.pl

Jaki wpływ na organizm sportowca mają aminokwasy?

zdjęcie ilustracyjne fot.: pexels.com

Obecnie praktycznie każdy sportowiec, który doprowadza swoje ciało do granic możliwości na treningach potrzebuje kompleksowej dawki witamin i minerałów.

Tylko w ten sposób możliwe jest osiągnięcie zamierzonych celów, a także przyśpieszenie regeneracji organizmu po morderczym wysiłku. Aminokwasy to suplementy, które mocno wpływają na redukcję tkanki tłuszczowej i chronią mięśnie przed tzw. katabolizmem.

Mocno trenujesz każdego dnia i chcesz osiągać jak najlepsze wyniki na siłowni? W takim razie zainwestuj w dobrej klasy aminokwasy. Tylko dobrze dobrane suplementy pozwolą ci na szybkie zwiększenie siły, ochronę mięśni przed spalaniem, a także sprawną redukcję poziomu tkanki tłuszczowej. Pamiętaj, że aminokwasy dostarczasz do organizmu poprzez zbilansowaną dietę i wartościowe posiłki – to niestety nie zawsze wystarcza. Dlatego warto sięgnąć po sprawdzone suplementy diety!

Aminokwasy – dlaczego warto stosować taką suplementację?

Zastanawiasz się, dlaczego aminokwasy jako suplementy diety są tak bardzo polecane przez specjalistów? Przy zachowaniu odpowiedniej dawki suplementu:

  • zatrzymasz katabolizm nocny,
  • wspomożesz organizm podczas transportowania substancji odżywczych do wszystkich komórek,
  • szybko zredukujesz poziom tkanki tłuszczowej bez utraty muskulatury.

Zapamiętaj też, że aminokwasy w formie suplementów diety dla sportowców są wygodne w podaniu (forma szejka), a także doskonale wchłanialne przez organizm. Brak chemicznych wiązań cząsteczkowych sprawia, że te natychmiastowo trafiają do jelita cienkiego, a następnie do krwiobiegu. Warto stosować taką suplementację, chociażby ze względu na fakt, iż aminokwasy służą do podstawowej budowy białek w organizmie człowieka. Takie substancje odżywcze dostarczysz sobie też poprzez zbilansowaną dietę i potrawy takie, jak:

  • ryby,
  • jajka,
  • mięso.

Kiedy i jak dawkować suplementy diety w postaci aminokwasów?

Specjaliści nie pozostawiają złudzeń i wskazują, że są dwie pory, kiedy najlepiej spożywać odżywki aminokwasowe. Najlepsze rezultaty osiągniesz wtedy, kiedy zażyjesz pierwszą dawkę o poranku zaraz po przebudzeniu. Następnego szejka aminokwasowego wypij po lub nawet w trakcie treningu. Pamiętaj, że aminokwasy dostarczane do ciała wpływają bezpośrednio na siłę podczas treningu. Regularna suplementacja sprawdzonymi preparatami sprawi, że
w krótkim czasie zauważysz pierwsze efekty działania zwiększonej dawki aminokwasów
w organizmie.

Czy aminokwasy w suplementach są bezpieczne?

Wszystkie popularne aminokwasy w suplementach są w 100% bezpieczne, pod warunkiem stosowania się do podstawowych zasad ich przyjmowania. Zawsze pamiętaj o zbilansowanej i zdrowej diecie! To podstawa pozwalająca na osiągnięcie zadowalających efektów na sesjach treningowych. Tylko po zastosowaniu zdrowych posiłków, przyjmowanych regularnie, możesz też pomyśleć o suplementacji aminokwasami np. w formie BCAA lub innych odżywek dostępnych w popularnych sklepach internetowych lub stacjonarnych dla sportowców
i kulturystów.

mat. sponsorowany

REKLAMA